dimarts, 31 de juliol del 2018

SORTIDES AL PIC DE L'ESTANYÓ I ALS LLACS DE TRISTAINA-JULIOL-2018

SORTIDA Al PIC DE L’ESTANYÓ I ALS LLACS DE TRISTAINA
14-15-JULIOL-2018

Els del pic de l’Estanyó sortim dissabte tarda amb direcció Andorra per passar la tarda a la vall de Sorteny i fer nit al refugi. La vall de Sorteny es un Parc natural que es troba  a la localitat d’Ordino. Aquest Parc té una gran diversitat florística amb més de 800 espècies, algunes de molt rares i maques. Fem nit al refugi i l’endemà després d’esmorzar fem camí cap el pic, el començament de pujada suau, creuem el riu i anem pujant  fins arribar el llac de l’Estanyó i després de pujada més forta fins arribar al cim de l’Estanyó de 2915 metres, el segons més alt d’Andorra després del Comapedrosa. Les vistes són espectaculars !!!
                  Els dels llacs de Tristaina sortim el diumenge a les 7h del matí amb direcció a les pistes d’esquí d’Ordino-Arcalís.El punt de partida queda assenyalat mitjançant un mapa a mà dreta de la carretera, seguim el camí marcat fins un tram que potser és el més costerut, fins que arribem a l’estany Primer, un dels tres llacs que formen el circ glacial de Tristaina, amb poc menys de 30 min. arribem a l’estany del Mig, una mica més gran que el Primer i particularment preciós, amb les seves catifes florals d’alta muntanya que omplen els vorals del llac. Creuem una altre passarel·la de fusta, voregem aquest segon llac pel camí que ens queda a mà dreta fins que contemplem l’estany de Més Amunt. ´s el dimensions més gran i queda envoltat per les parets del circ glacial del pic de Tristaina. Un recorregut pels tres llacs amb un magnífic paisatge!!